“Wij delen onze kennis en informatie graag met onze klanten. Kort en bondig zoals de lezer het graag wil.” Daarom biedt BRO hun adviseurs een schrijfcursus, die begin volgend jaar start.
BRO-directeur Bas van Wetten: “Als bedrijf wil je je potentiële en huidige klanten actuele informatie geven waaraan ze behoefte hebben. Persoonlijk aan de telefoon, en ook schriftelijk in nieuwsbrieven, op onze website en via social media. Een goed verhaal hebben is één, maar dat goed overbrengen is twee. Je boodschap kort en duidelijk overbrengen, daarin trainen we onze adviseurs graag. Dat helpt om zich nog beter in hun doelgroep te verplaatsen en hun werk juist en helder over het voetlicht te brengen.”
Fijnland academie verzorgt deze online cursus. Tijdens een 0-sessie kregen de deelnemers een sneak preview van wat hun te wachten te staat. Tijdens deze interactieve sessie bleek dat hun leerdoelen voor een deel al in lijn liggen met het cursusaanbod. Van ‘ken je lezer’ en ‘kort en bondig schrijven’ tot ‘een aantrekkelijke post voor social media’: het komt allemaal aan bod tijdens de 10 cursusweken. Daarin krijgen ze persoonlijke begeleiding van professionele tekstschrijvers.